TAG domowy, czyli Perfekcyjna pani domu

Hej ;)



Oglądałam ostatnio filmik Kajmanowej "TAG domowy..." Bardzo lubię oglądać tego typu filmiki, a nie tylko kosmetyczne. Jako że bardzo często oglądam w tvn program " Perfekcyjna pani domu" postanowiłam  że napiszę  posta na temat tego TAG'u. Pytań jest mało, ale żeby już nie przedłużać to zapraszam dalej ;)

1)Dwa obowiązki domowe, które lubisz robić w domu.
Ogólnie to lubię sprzątać, a jeśli chodzi o obowiązki to lubię myć naczynia i robić pranie ;)
2)Dwa obowiązki domowe, których nie lubisz robić w domu.
Na pewno będzie to  ścieranie kurzy i prasowanie (chociaż męskie koszule lubię prasować ) :D
3)Czy lubisz gotować? Jeśli tak to jaka jest Twoja popisowa potrawa?
Heh tu powinno być pytanie czy potrafisz :D Różnie z tym bywa, u mnie przeważnie mama gotuje, ale czasem mam takie fazy że sama sobie gotuje obiad bo np. mam ochotę na kurczaka, ryż i sałatkę czy mamy jakąś rocznicę lub szczególny dzień z moim miśkiem.Zdecydowanie bardziej wolę piec ciasta.Jeżeli chodzi o potrawę to będzie wspomniany wcześniej ryż z kurczakiem i sałatką , roladki schabowe z frytkami i surówką lub spaghetti.
4)Podziel się dwoma trikami a'la Perfekcyjna Pani Domu
*Jeżeli chce, aby moje firanki po praniu były śnieżnobiałe, to do prania  dodaję  opakowanie proszku do pieczenia. Efekt gwarantowany.
* Gdy myję okna to na koniec spryskuje szybę octem z wodą i przecieram ręcznikiem, dzięki czemu nie ma smug.
* I jeszcze jedna rzecz, w sumie to nie wiem czy to trik ale chciałabym się tym z Wami podzielić. Coś czego nauczyłam się mieszkając z rodzicami to fakt aby nie "chomikować" rzeczy bo się na pewno przyda, tylko ograniczyć tą ilość do maksimum i mieć jak najmniej bibelotów a przede wszystkim wszelkiego rodzaju szklanek i filiżanek. To bardzo ułatwia sprzątanie ;)
5)Wymień dwóch ulubieńców domu
Trochę dziwne pytanie :D Jeżeli chodzi o sprzęty domowe to pierwszym z nich będzie automatyczna pralka. Pamiętam jak jeszcze z 10 lat temu jak nie więcej  mieliśmy "Franie" i trzeba było płukać ubrania ręcznie. Drugim sprzętem na pewno będzie mikser. Również pamiętam że jako małe dziecko mama zawsze dawała mi do ubijania pianę z białek do placka i musiałam to ubijać ubijaczką. Teraz nie wyobrażam sobie pieczenia biszkopta lub przygotowywanie kremu do tortów bez miksera ;)
6)Mieszkanie czy dom?
Zdecydowanie dom. Kiedyś pojechałam na komunię kuzyna na Śląsk i spaliśmy w mieszkaniu u cioci. Masakra. Chyba bym się udusiła w tak małych pomieszczeniach.Chociaż sprzątanie domu zajmuje więcej czasu niż sprzątniecie mieszkania to jednak wolę dom. Uwielbiam też  posiedzieć sobie w ogródku i popatrzeć na moje kwiatki ;)
7)Kto prowadzi budżet domowy?
Dobre pytanie :D  Mieszkam z rodzicami i to oni prowadzą budżet domowy. Wydaje mi się że to kobieta powinna zarządzać finansami w rodzinie. Dlatego  w przyszłości  chciałabym prowadzić budżet bo lubię sobie zapisywać na co ile wydałam i oszczędzać jak tylko jest to możliwe.
8)Pedantka czy bałaganiarz?
Jeżeli to pytanie dotyczyłoby też mojej siostry to mogłabym powiedzieć że ona bałaganiarz a ja pedantka :D A tak serio to ani jedno ani drugie. Jestem typem osoby, która lubi mieć czysto i porządek, a bałagan działa mi na nerwy. Moja siostra ma 8 lat i robi taki bałagan, że jakbym nie posprzątała codziennie to do pokoju prawie nikt by nie wszedł :D Ale czasami po prostu nie chce mi się sprzątać i czekam na "wielkie" sprzątanie do soboty :D Mimo wszystko bardziej mi do pedantki bo lubię jak wszystko ma swoje miejsce. 
9)Jak wyglądałby Twój wymarzony dom?
Mój wymarzony dom już stoi w stanie surowym ;) Jeżeli chodzi o wykończenie to chciałabym aby było w nim miło, ciepło i przytulnie. Marzą mi się  pomieszczenia w jakiś ładnych pastelowych kolorach z połączeniem żywych, mocnych kolorów :D Niezła mieszanka wybuchowa, ale ciekawi mnie efekt końcowy :D
10)Tradycja wyniesiona z domu, którą praktykujesz do dziś?
Nie wiem czy to tradycja ale zawsze w niedzielę rano staramy się wszyscy razem jeść śniadanie. Chciałabym w przyszłości to dalej praktykować ale bardziej chodzi mi tutaj o jedzenie wszystkich posiłków razem, a przynajmniej obiadu ;) To raczej żadna  tradycja ale  jak przychodzi sobota to mam jakieś takie parcie na to żeby posprzątać cały dom, a jak usiądę na chwilę to już mnie podnosi bo to nie posprzątane, a tam łazienka jeszcze czeka. Też tak macie czy tylko ja mam jakąś taką dziwną obsesję ? :P


To już wszystkie pytania. Mam nadzieję że miło się Wam czytało . Może napiszecie jakie są Wasze triki a'la perfekcyjna pani domu albo odpowiecie na  ten TAG? Z chęcią poczytam ;) Także do następnego :)

Buziaki Ewela ;*

Komentarze

  1. Świetny TAG, jeszcze o nim nie słyszałam. Sama mieszkam w bloku na Śląsku i nie ma tragedii, jednak wiadomo, że jeśli jest nagle gromadka ludzi w mieszkaniu to robi się ciaśniej : )

    http://nennka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. W moim domu zdecydowałem się na wykorzystanie maszyny czyszczącej do utrzymania porządku na podłogach. Znalazłem ofertę na https://szorowarki24.pl/ i kupiłem jedną z takich maszyn. Teraz sprzątanie domu zajmuje kilka chwil

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz, to bardzo motywuje do dalszego pisania. Odwiedzam wszystkich komentujących i staram się zostawić po sobie ślad ;)
Będzie mi również bardzo miło jeśli zaobserwujesz mojego bloga :)

Popularne posty